Den 19. september lanserer Romsdal reiseliv og handel kundeklubb for alle sine medlemsbedrifter.

– Det er mange butikkjeder som har kundeklubb, men vi har gjort det litt annerledes og invitert alle våre medlemsbedrifter i alle slags bransjer til å være en del av en felles kundeklubb. Og som kunde i kundeklubben vil du på denne måten få tilbud fra all handelsvirksomhet i Rauma på et sted, forteller reiselivssjef Hilde Gråberg Bakke.

Kundeklubben fungerer slik at kunden som er medlem i klubben får kampanjer fra de forskjellige medlemsbedriftene direkte på sin telefon via tekstmelding.

– Det første som skjer er at kunden får en tekstmelding med en link til et kuponghefte. Heftet kan inneholde alt fra tilbud, kundekveld, salgsstart eller salgsinnspurt, forklarer reiselivssjefen.

Hun understreker at Romsdal reiseliv og handel vil fortsette med markedsføring via avisannonser, plakater og sosiale medier.

– Vi må gjøre det vi kan for å øke den lokale handelen, og en slik kundeklubb er veldig i tida. På denne måten vil vi også kunne nå en større kundekrets utenfor kommunegrensene. Ifølge Bakke er målet med kundeklubben først og fremst å få kunde inn i butikk.

– Med flere kunder i butikk vil det bli økt handel og økt verdiskapning. I tillegg gir kundeklubben mer kompetanse for dem som driver innen handel. Ikke bare kan vi presentere produktet, vi kan også se hvilken type markedsføring som faktisk gir salg. Kundeklubben er utviklet i samarbeid med Øystein Skiri og Boostcom. Rauma kommune og Nordveggen har bidratt med midler til prosjektet.

– Når vi starter opp 19. september vil alle butikker være klar med gode tilbud. Kundene vil da umiddelbart kunne ta i bruk tilbudene, i tillegg til at de som er innmeldt er med på trekning av cruise til en verdi av kr 30.000. Trekningen skjer lørdag 24. september under Romsdalsmartnan, sier reiselivssjefen og legger til at det kommer mange spennende tilbud via kundeklubben i tida framover.