Det trønderske mobilselskapet Boost Communication er klar til å satse mer på det internasjonale markedet etter å ha samlet 25 millioner kroner gjennom en emisjon. Dette har kommet i stand i forbindelse med en emisjon og der selskapene Investinor og Norsk Innovasjonskapital er inne som eiere av 38 prosent i Boost Communication.

– Med 25 millioner kroner i frisk kapital, har vi sjansen til virkelig å kunne posisjonere selskapet som en ledende internasjonal aktør. I 12 år har vi bygget organisasjonen og har vært veldig forsiktige. Til tross for dette har vi vært i stand til å nå de samme målene som noen av våre konkurrenter, sier grunnlegger og administrerende direktør Øystein Skiri.

Boost Communication gruppa består nå av tre selskaper. Boost Communications med en eierandel på 50,1 prosent i Boostcom Media og 100 prosent eierskap i Boost Advertising. Boost Communication har, ifølge Skiri, utviklet og driver mobile nettsteder og portaler for store selskaper i hele verden. Han nevner Al Jazeera, FC Barcelona, The Times, Polaris Media, NSB og Telenor. Boostcom Media driver kundelojalitetsklubber for rundt 100 kjøpesentre i Norden og Boost Advertising er i ferd med å lansere et verktøy som muliggjør hurtige kampanjer tilpasset mobiltelefoner uten krav til teknisk- eller designkompetanse.