Gore Tex markedsfører seg mye på Facebook - og forsøker å nå ut til forbrukerne via konkurranser.

Og det er ikke småtterier selskapet spanderer på vinnerne. Av i alt seks konkurransekonsepter er et av dem en opplevelse i Norge, nærmere bestemt Rauma. Sammen med tur og opphold får vinnerne klær og utstyr.

– Vi ønsker å nå ut til vanlige folk ved å la dem få prøve produktene våre, forklarer Gaute Fonkalsrud.

Han er nordmann, ansatt i W.L. Gore & Associates Scandinavia AB, med hovedkontor i Sverige.

Tur og foredrag

Sammen med kollega David Ekander har han alliert seg med fotograf Matti Bernitz, som fungerer som vert og arrangør av selve premien.

Han er ikke ukjent med Rauma fra før - takket være Norsk Fjellfestival. Og det er han som har fått vinnerne til Rauma og Romsdal. Premien er et opphold i Rauma, med toppturer og naturopplevelser, der tanken er at produktene skal få vist sin fortreffelighet i praksis.

Halvor Hagen og Tor Olav Naalsund er leid inn som guider, veiledere og foredragsholdere. Bernitz sjøl holdt også foredrag. Det samme gjorde Tom Erik Heimen.

– Utrolig

Med på lasset følger også en journalist fra Østerrike og til sammen består selskapet av 12 personer som regelrett velter seg i naturen Rauma har å by på.

Erik Holo i Solli Adventures var husvert for selskapet og da ble det selvfølgelig naturlig å legge inn en tur med båten hans også.

– Denne kombinasjonen med sjø og fjell er helt utrolig, synes Alexey Troshenko, fra Moskva.

Han jobber til daglig i et software-selskap og er en av de seks vinnerne som fikk være med på tur.