Anniken Pedersen fra Hjelvika på Vågstranda og Mari Price fra Isfjorden har nå gjort aksjeselskap ut av frisørsalongen like inntil E-136 på Voll i Måndalen.

Med seg har de én ansatt; Evy Steinan som er lærling og er i ferd med å fullføre utdanningen som frisør.

I tida etter nyttår har de pusset opp salongen – gjort den langt triveligere både for seg og kundene. I tillegg er også litt nytt utstyr på plass.

– Vi planlegger en offisiell åpning snart. Nå er alle brikker på plass. I morgen vil vi ha en offisiell åpning, opplyser Anniken Pedersen som i en periode har hatt arbeidet sitt delvis ved frisørsalongen Luggen i Moldetorget som ligger i sentrum av Molde.

– For å videreutvikle meg innen faget, og det var veldig lærerikt. Når valget om å satse på nyoppstart i Måndalen eller å fortsette i Molde, måtte jeg lytte til hjertet og da måtte det bli Sveisen Frisør, sier hun.

Hår og litt til

Mari og Anniken slår fast at klipp, farging og annet stell av hår vil fortsatt være hovedoppgaven i tilknytning til Sveisen Frisør AS.

– I tillegg vil vi tilby negledesign. På sikt kan det også bli aktuelt med et tilbud innen spa, sier Mari.

Hun legger til at Sveisen er en salong som kommer med tilbud overfor alle aldersgrupper.

– Men er det kundegruppe stor nok til å drive en salong i Måndalen?

– Så absolutt. Våre kunder kommer primært fra bygdelagene på sørsida av Romsdalsfjorden. Men vi har kunder fra både Nordsida og Isfjorden, er svaret fra Anniken.

Godt tatt imot

Begge to er de imponert over hvordan bygdefolket i Måndalen stiller opp for at tiltak skal bli værende i bygda – så også med Sveisen Frisør AS.

– Men hvordan skal dere ha et sikkert kundegrunnlag – skaffe dere en sikker framtid i Måndalen?

– Vi fokuserer på det å få til en riktig atmosfære – at vi hele tiden har fokus på kundens ønsker og krav. Dessuten er vi veldig opptatt av å fornye oss; holde oss oppdatert via kurs og impulser utenfra, sier Mari Price som har vært en del av Sveisen siden 2005 – Anniken fra da de startet opp frisørsalongen i 1999.

Nå er de begge opptatt av at fornyelsesprosessen de har vært gjennom skal være til kundens beste.