For å markere årets to festivaler, utfordret festivalsjefene Frode Nakken og Christel Siem tidligere i sommer handelsstanden til å bli med på konkurransen om det beste festivalvinduet. De som valgte å bli med, fikk utdelt T-skjorter, plakater og program fra de to festivalene, Norsk Fjellfestival og Raumarock.

Nå er vinneren kåret av juryen, bestående av de to festivalsjefene og grafisk designer Vibeke Strand Dahle fra Anunatak. Vinneren av beste utstillingsvindu ble frisørsalongen Trend Z. Juryens begrunnelse var:

– "Trend Z frisør hadde satt av to store vinduer til festivalene. Vinduene inneholdt store blikkfang, og når vi gikk nærmere kunne vi se mange utrolige detaljer i utstillinga. I denne utstillinga er det både hulder og barbiedokker med styla hår. De har en bra kombinasjon av festivalprodukter og egne produkter. Frisørene har også hentet inn mange effekter utenifra. Blant annet jervenduk, gitar, ved og cd plater"..

– Vi ble bare så glade, sprudler frisør Siv Anita Frilund Foss over seieren.

Hun er en av de fire som jobber i salongen, og kan fortelle at alle var like engasjert i jobben.

– Vi var alle sammen ivrige deltakere i utformingen av vinduene. Planleggingsarbeidet tok litt tid, og selve jobben ble gjort litt nå og da, mellom kundebehandlingene, smiler Siv.

Premien er to festivalpass til Raumarock, to festivalpass til Låven, og to billetter til foredraget "20 seconds of Joy" med Karina Hollekim.

Hvem av de ansatte som får hvilke billetter, er ikke bestemt.

– Vi får ta loddtrekning, sier Siv.

På andre plass i konkurransen kom IKTSupport og på tredje Romsdals Libris.