– Ja, nå driver vi og flytter inn i vårt nye salgskontor- eller opplevelsessenter som vi også kaller det, sier Hilde Gråberg Bakke muntert, som sammen med Sigrid Sundvor, står for flyttingen av inventaret.

Rundt om i de nye lokalene går det nok av andre arbeidskarer som har sin jobb å gjøre. Alt er definitivt ikke ferdig.

– Nei, det er det ikke. Alt skal være helt ferdig innen 19. mai, da årets første store cruiseskip kommer. Da vil det være skjermer på plass, som vil informere gjestene om våre tilbud, og datautstyr som gjestene kan bruke til å finne ut mer om oss på nett.

Det vil ikke bare bli salg av billetter til tog og andre utflukter og opplevelser på dette kontoret; det vil også bli salg av suvenirer og annet lokalt håndverk.

– Vi har et samarbeid med Troll Tinn, Rauma Ullvare, Romsdal Libris og noen flere mindre medlemsbedrifter som vil ha produktene sine for salg her, forteller turistsjefen.

Utsalget vi ikke komme i konflikt med tilsvarende butikker i sentrum, ifølge Hilde.

– Jo flere kassaapparater, jo bedre.

Kontoret vil ha begrenset åpningstider og begrenset bemanning.

– Men selv om kontoret skulle være stengt, vil det i samarbeid med NSB, Jernbaneverket og ROR, føles åpent, mener Hilde.

«Glassverandaen» vil være tilgjengelig hele tiden og fungere som et venterom for togpassasjerene.

– Selve kontoret vil ha skyvedører, og selv om de er nede, vil det være skjermer og nok info å få tak i utenfor, informerer Hilde.

Kontoret vil åpne hver dag klokka 08.00, men hvor lenge de vil holde åpent utover dagen, vil variere.

– Det må tilpasses aktivitetene i byen. Noen ganger vil det være åpent til klokka 8 på kvelden, andre dager kan vi stenge etter at bussen til Romsdalseggen har gått.