Fredag 11. februar fikk Åndalsnes Avis besøk av konsernsjef i Polaris Media ASA, Per Axel Koch.
Besøket var planlagt fra før, men tilfeldighetene ville ha det til at saka med Bjørn Frilund som fant en dildo i en torskemage var i ferd med å erobre verden akkurat da.Koch informerte lokalavisa om arbeidet som foregår i konsernet om dagen. Og det er kort oppsummert: satsing på nett.
Temaet er gjenstand for både glede og bekymring i avishusene rundt omkring. Konsernsjefen er opptatt av at alle mediehus i Polaris Media skal klare å ta posisjoner på nettet.
– Ellers sitter publikum langs kysten igjen med Facebook og vg-nett, spissformulerte Koch.
Etter besøket la han igjen følgende attest på meil til lokalavisa:
«Takk for i går, var særdeles hyggelig å være på besøk hos dere igjen. Åndalsnes Avis er meget veldrevet og viktig mediehus for Polaris Media, alltid hyggelig å komme på besøk. Gratulerer med utrolige brukertall for «dildotorsken», historien er helt surrealistisk, men flott at dere ser muligheten når den er der.»
- Bestandig stas å få besøk av konsernsjefen. Artig at han kom da vi hadde all time high på nett. Viktig at han tar seg tid til å besøke alle ansatte i konsernet, uansett hvor stor eller liten bedriften er, sier redaktør og daglig leder i Åndalsnes Avis, Lars Smisethjell.