I ei pressemelding fra organisasjonen heter det videre:

"CargoNet kjører i dag et daglig godstogpar på Raumabanen. Det tilsvarer en kapasitet på mer enn 11.000 trailere i året.  Privateide Cargolink har uttalt at de kan drive lønnsomt på Raumabanen, men på nærmere angitte vilkår.  For Jernbane mener regjeringen bør vurdere å imøtekomme Cargolink.

Regjeringen bør også forsere investeringene i godstiltak på jernbanenettet. I Nasjonal transportplan holdes  nesten 80 % av disse investeringene tilbake til tida etter 2017.  Regjeringen bør også intensivere kontrollene med at utenlandske trailere overholder kabotasjereglene, hvile- og kjøretider og tekniske krav til kjøretøyene. Klimaendringene viser også at det nå bør lages en overordna plan for en moderne, klimarobust Dovrebane, sier Kjell Erik Onsrud, leder av For Jernbane".

Les saken om nedleggelse her