På Ullevaal stadion i Oslo var 130 fagfolk, helsepersonell og fotballfolk samlet for å få økt kunnskap om søvn.

Wonderland er en av Norges Fotballforbunds sponsorer, og konferansen, som Wonderland har tatt initiativ til, er et samarbeid med blant andre fotballforbundet.

- Mangel på søvn er et folkehelseproblem. Vi ønsker å etablere en årlig konferanse og bruke det som en spredningsarena for kunnskap og inspirasjon, særlig rettet mot barn og unge for å få de til å prioritere søvn høgere, sier Nesje til Åndalsnes Avis. Nesje er administrerende direktør for Wonderland AS på Åndalsnes.

Som konferansedeltakere var det både helsesøstre, fotballklubber og personer fra møbelbransjen i salen.

- Dette er et folkehelseproblem. Det gjelder alle aldersgrupper, men vi ser på barn og unge som en spesiell målgruppe der fotballen har en mulighet til å spre budskapet gjennom fotballklubbene, sier han.

- Så dette er ikke en reklamejippo?

- Nei, vi har en tilbaketrukket rolle. Men det skal være konferanse med faglig troverdighet. Vi har fått med oss anerkjente forskere og folk som kan dette med å kommunisere og motivere. For dette skal ikke være en pekefingerkampanje, men vi må gjøre det kult å sove mer, sier Wonderland-sjefen.

- Hva er dette verdt for Wonderland?

- Slike ting et selvfølgelig vanskelig å verdsette, men det bygger troverdigheten til Wonderland og det hever vår egen kompetanse, selvfølgelig. Vi ønsker ikke bare å være en produktpusher, men framstå som en kompetanseleverandør på søvn, seng og god helse, sier Nesje.