- Det er kjempebra at de velger å legge slike innspillinger til vår region. Et program som er så populært har et publikum som vi ikke vil nå med våre kampanjer og vår markedsføring. De når ut til ei gruppe som kanskje får lyst til å komme hit når de ser den flotte naturen, sier Torunn Dyrkorn, assisterende reiselivsdirektør i Visit Nordvest.

- I kroner og øre er det vanskelig. Men i sendetid og rekkevidde, så er vårt budsjett langt unna dette, sier hun.

Ifølge Dyrkorn har Visit Nordvest ei omsetning på rundt 8 millioner kroner

- Av det er det kanskje 5-6 millioner kroner som går til ulike markedsføringstiltak, sier hun.

Hun regner med at når Top Gear har lagt opp til så mange lokasjoner, så viser det at de har tenkt å ha mye sendetid her.

- Av og til med slike innspillinger, så er det bare ett sted de besøker, for eksempel bare Atlanterhavsvegen. Men ifølge den lista jeg har sett, så skal de være rundt om i Rauma, Gjemnes og på Atlanterhavsvegen, sier Dyrkorn.